Genshin Impact Faces $20M Penalty for Violating Loot Box Regulations
The popular gacha game Genshin Impact, developed by Cognosphere, is currently under scrutiny for violations related to loot boxes. The Federal Trade Commission (FTC) has accused Cognosphere of unfairly marketing loot boxes to players, especially children, by obscuring the real costs and misleading them about the odds of winning prizes.
What is Gacha Gaming?
Genshin Impact follows the traditional gacha game style, where players can spend in-game currency to obtain random items. The term “gacha” originates from Japanese gachapon machines and has become a popular mechanic in many free-to-play games. While gacha games are free to play, players often have the option to purchase in-game currency with real money, leading to debates about whether these mechanics constitute gambling.
Samuel Levine, director of the FTC’s Bureau of Consumer Protection, criticized Cognosphere for deceiving players into spending large sums of money on prizes with minimal chances of winning. The FTC highlighted that Genshin Impact did not accurately disclose the odds of winning rare items or the true costs associated with obtaining them, leading to misleading promotions and unfair practices.
Violations and Penalties
The Department of Justice (DOJ) filed a complaint against Cognosphere, stating that Genshin Impact violated several rules, including misleading players about the odds of winning rare characters and using a confusing virtual currency system. The game’s marketing tactics were also deemed unfair to minor players, further exacerbating the situation.
As a consequence of these violations, the FTC has proposed an order requiring Cognosphere to pay a $20 million fine. The game developer must also prevent under-16s from purchasing loot boxes, stop misrepresenting loot box odds, prices, and features, and comply fully with the Children’s Online Privacy Protection Rule (COPPA).
Implications and Future Regulations
The FTC’s decision to fine Cognosphere and regulate loot box mechanics in games like Genshin Impact marks a significant step towards protecting players, especially children, from deceptive practices in the gaming industry. Cognosphere will be required to disclose loot box odds and virtual currency exchange rates, ensuring transparency for players.
Ultimately, the approval of the proposal by all FTC commissioners and the filing of the complaint in the US District Court for the Central District of California signal a shift towards stricter regulations for gaming companies. As the case progresses through the legal system, the outcome will have implications for the future of loot box mechanics and player protection in the industry.
การเล่นเกมคาชา และความเสี่ยงในการเล่นเกม
เกม Genshin Impact ที่เป็นเกมแบบ gacha นั้นได้รับความนิยมอย่างมาก โดยถูกพัฒนาโดย Cognosphere แต่กำลังต้องเผชิญกับการตรวจสอบเนื่องจากการละเมิดกฎเกณฑ์ที่เกี่ยวข้องกับกล่องหีบสุ่มสุ่มของ. แล้วก็สำนักงานค้านวรรคภัยแห่งรัฐบาล (FTC) ได้กล่าวว่า Cognosphere กล่าวโกหกให้ผู้เล่นใช้เงินซื้อกล่องหีบสุ่มสุ่มของโดยที่ไม่ชัดเจนเกี่ยวกับค่าใช้จ่ายจริงและทำให้เข้าใจผิดเกี่ยวกับโอกาสในการได้รางวัล
การพบปฏิบัติผิดกฎและโทษที่ได้รับ
กรมยุติธรรม (DOJ) ได้ยื่นข้อเรียกร้องต่อ Cognosphere ระบุว่า Genshin Impact ละเมิดกฎหลายประการรวมถึงการทำให้ผู้เล่นเข้าใจผิดเกี่ยวกับโอกาสในการได้ตัวละครหรือใช้ระบบสกุลเงินเสมือนที่ทำใให้สับสน. ยังมีการพิจารณาว่าวิธีการตลาดของเกมเป็นอันไม่เป็นธรรมต่อเด็กอายุน้อยที่ยิ่งช่วยให้ภาวะนี้เรื้อ exacerbated the situation.
เป็นผลลัพธ์ของการละเมิดเหล่านี้ FTC ได้เสนอให้ Cognosphere จ่ายค่าปรับมูลค่า 20 ล้านเหรียญ. นักพัฒนาเกมจะต้องหยุดให้ผู้อายุต่ำกว่า 16 ปีซื้อกล่องหีบสุ่มสุ่มของ, หยุดการแสดงค่าโอคาสของกล่องสุ่มสุ่มสุ่มของอย่างที่ไม่เป็นธรรม ราคา และลักษณะเฉพาะ และปฏิบัติตามกฎหมายการคุ้มครองความเป็นส่วนตัวของเด็กออนไลน์เต็มรูปแบบ (COPPA)
ผลกระทบและกฎระเบียบในอนาคต
การตัดสินใจของ FTC ในการปรับโทษ Cognosphere และการควบคุมกลไกกล่องหีบสุ่มสุ่มเช่นเกม Genshin Impact นั้นเป็นขั้นตอนที่สำคัญในการปกป้องผู้เล่นโดยเฉพาะเด็ก จากการกระทำที่ก่อให้เกิดความสับสนในวงการเกม. Cognosphere จะต้องเปิดเผยโอกาสในการได้รางวัลและอัตราแลกเปลี่ยนสกุลเงินเสมือน เพื่อให้มีความโปร่งใสต่อผู้เล่น
โดยรวมการอนุมัติของข้อเสนอโดยคณะกรรมการ FTC ทุกคน และการยื่นข้อเรียกร้องในศาลเขตรัฐแคลิฟอร์เนียกลางสำคัญในการเคลื่อนไหวไปสู่กฎหมายที่เข้มงวดขึ้นสำหรับบริษัทเกม. เมื่อกรณีคดีดำเนินการผ่านระบบกฎหมาย ผลลัพธ์จะมีผลกระทบต่ออนาคตของกลไกกล่องหีบสุ่มสุ่มและการคุ้มครองผู้เล่นในวงการ